Inte så mycket träningsvärk!

Hej Alla!

Box/Kick passet igår var skit roligt men väldigt jobbigt! Tränaren vi hade var skit duktig och man förstod verkligen hur man skulle göra. Passet var ju på 90 min och är det första gången för någon att köra Box/kick så ska ni börja med att gå på ett 45 min pass. Box handlar inte bara om styrka, det handlar mer om uthålighet! Vårat tempo låg på 75% - 100% under hela passet och det är väldigt snabbt och tungt!

På ett Box/kick pass med det tempot vi hade förlorar du ca 1600 kalorier och då är efterförbränningen inräknad. du förbränner ju inte bara under passet, du förbränner även ca. 24 min efter passet också!

Jag har inte alls lika mycket träningsvärk idag som jag hade efter förra gången! Jag vet dock inte hur moa känner sig idag, men jag hoppas att även hon gör en uppdatering av hur hon tyckte om passet någon gång under dagen! :)

Ikväll ska jag träna gym och jag börjar alltid med kondition först. Eftersom att min vänsterfot inte är så bra pga. en ganska gammal fotbollsskada så kanske jag springer på löpband. Men det är om foten håller idag. Annars får jag hitta på något annat att träna kondition på! Det finns ju alltid andra maskiner!

Efter konditionen så börjar jag köra styrketräning och då brukar jag oftast börja med armar och köra varannan benövning och armövning!

Ha det bra så hörs vi i morgon!

KRAM Erica!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0